Vacature Bibliotheekmedewerker

Gepubliceerd op: 1 oktober 2024 11:54

Ben jij de organisatorische sterke verbinder die ons komt helpen bij het creëren van een gastvrije en inspirerende (lees)omgeving?

Bibliotheek Kampen is dé plek waar mensen worden gezien, waar ze anderen kunnen ontmoeten en hun kennis kunnen vergroten. Voor onze vestiging in het Centrum van Kampen én voor onze vestiging in IJsselmuiden zijn wij op zoek naar twee gastvrije, proactieve collega’s met een passie voor boeken (lezen) voor 54 uur per week in totaal.

Hoe ziet de functie eruit in de praktijk:
Je bent het aanspreekpunt voor onze gasten en bezoekers. Je adviseert (bij het kiezen van het juiste boek), beantwoord vragen en verwijst mensen door.
Kortom; je koppelt de wensen en behoeften van gasten aan het aanbod binnen de bibliotheek. Daarnaast draag je actief bij aan het creëren van een gastvrije en inspirerende bibliotheekomgeving. Je werkt hierin nauw samen met collega’s (uit andere teams) en met vrijwilligers.

Werkdagen en -tijden worden in overleg met het team bepaald. Wat vaststaat is dat je in het centrum 1 avond per week werkt en 1 zaterdag per 4 weken.

Wat neem je mee?

• Jouw talent: je bent een creatieve verbinder en je zet ideeën moeiteloos om naar uitvoerbare plannen. Je ziet kansen en neemt graag het voortouw, maar verliest hierbij de behoefte van anderen niet uit het oog.

Wat je nog meer kunt afvinken:

• Je hebt ervaring met klantcontact, je bent nauwkeurig, digitaal vaardig en communicatief sterk;
  • Je organiseert je werk zelfstandig, maar zoekt actief de samenwerking op (zowel binnen als buiten je eigen team).

Wij bieden:

• Salaris op basis van schaal 5/6 van de CAO Openbare Bibliotheken (inschaling indicatief, afhankelijk van ervaring min. €2.186,- max. €3.239,- bij 36 u/w);
  • Een functie met veel afwisseling en ruimte voor persoonlijke/professionele ontwikkeling;
  • Ruimte voor eigen inbreng en creativiteit;
  • Prima arbeidsvoorwaarden zoals een kilometervergoeding voor woon- werkverkeer, een eindejaarsuitkering en pensioenopbouw bij Pensioenfonds Openbare Bibliotheken (POB);
  • In eerste instantie gaat het om een contract voor bepaalde tijd (1 jaar).

Waar ga je werken:
Bibliotheek Kampen bruist! We doen iedere dag ons stinkende best om zoveel mogelijk maatschappelijke impact te maken. Dit doen we vanuit verschillende teams, voor de meest uiteenlopende doelgroepen. We dragen bij aan de persoonlijke ontwikkeling van Kampenaren en IJsselmuidenaren en het vergroten van hun maatschappelijke kansen. Dit doen wij door een inspirerende omgeving te bieden waar iedere Kampenaar  en IJsselmuidenaar terecht kan voor lezen en lenen, voor het beleven van culturele en maatschappelijke activiteiten, voor vragen over de digitale overheid of het Taalpunt. Daarnaast is de bibliotheek ook een plek om te verblijven, te ontmoeten, te werken en te studeren.

Sinds 1 juli 2023 zijn Bibliotheek Kampen en Stadkamer Zwolle gefuseerd, de overkoepelende stichting is overO. Door nieuwe inzichten, kennisdeling en extra slagkracht kunnen Bibliotheek Kampen en Stadkamer nog meer mensen helpen bij hun persoonlijke ontwikkeling. De kracht en herkenbaarheid van Bibliotheek Kampen en Stadkamer, maar de energie, samenwerking en kennisdeling van één organisatie.

Laten we kennismaken!
Meer weten? Kijk op onze website of neem contact op met Geny Nijboer, manager Gastvrijheid via geny.nijboer@overo.nl of 06 10254116.

Ben je enthousiast geraakt na het lezen van deze vacature? Stuur dan géén motivatiebrief, maar beantwoord onderstaande vragen op een manier die bij jou past en stuur je CV mee.

1. Welke ervaring heb je met het werken in een klantomgeving? Wat was jouw rol en waar ben je trots op?
  2. Vertel over een situatie waarin jij het voortouw nam. Wat was de situatie? Wie waren betrokken en wat was het resultaat?
  3. Vertel aan de hand van een voorbeeld (werk of privé) hoe jij een idee omzet naar een uitvoerbaar plan.
  4. Vertel aan de hand van een voorbeeld welke rol jij inneemt in een team of groep.

Reageren kan tot en met zondag 13 oktober via de button "Solliciteren". De gesprekken vinden plaats op 17 oktober, daar kun je alvast rekening mee houden.

Rijnbrink ondersteunt in opdracht van de Bibliotheek bij de werving & selectie voor deze vacature.

Solliciteren